نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2440
-
الف
+

همدلی ایران و افغانستان در شرایط بحرانی

جمهوری اسلامی ایران تجهیزات طبی را به منظور مبارزه با ویروس کرونا به سکتور صحی افغانستان تسلیم کرده است.

به گزارش آی فیلم 2، جمهوری اسلامی ایران روز شنبه ۱۱ جوزا(خرداد) طی مراسمی به کشور دوست و همسایه افغانستان ۱۱ تن تجهیزات طبی به منظور مبارزه با ویروس کرونا به سکتور صحی افغانستان کمک کرده است.

در خبرنامه این وزارت آمده که «بهادر امینیان» سفیر ایران در کابل، این محموله کمک‌ های طبی را به وزارت صحت عامه افغانستان تسلیم کرده است.

داکتر «بشیر نورمل» معین پالیسی و پلان وزارت صحت عامه افغانستان، گفته است: «با وجود اینکه کشور ایران در حال حاضر در بحران ویروس کرونا قرار دارد؛ اما با آن هم مقدار ۱۱ تن تجهیزات طبی به افغانستان کمک نموده است».

وزارت صحت عامه افغانستان این تجهیزات را از ضروریات مهم برای وقایه از ویروس کرونا و روند درمان بیماری کویید۱۹ خوانده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران آماری از کمک های بخش های خصوصی و مردمی در طول هفته های اخیر به کشور افغانستان و نیز درمان رایگان کلیه بیماران افغانستانی کرونایی مهاجر مقیم ایران ارایه و اطمینان داد که کمک های آموزشی، صحی و درمانی ایران همچنان ادامه خواهد یافت.

بسته های تشخیص، دستگاه های تنفس مصنوعی، لوازم ونتیلاتور، ماسک تنفسی و مواد ضدعفونی از جمله تجهیزات طبی است که به منظور مبارزه با ویروس کرونا از سوی جمهوری اسلامی ایران به سکتور صحی افغانستان داده شده است.

م ح

نظر شما
ارسال نظر